Underground scena Underground glazbena scena i craft pivo
Mala korelacija između pokreta craft pivarstva i muzičkog undergrounda.
Još sam radio na bivšem poslu 2012 godine, kad mi je u jednom trenutku stigao e-mail od kolege Marka u kojem je pisalo:
Daj moraš poslušat ovaj bend, stvarno su dobri!
Kako sam već izgubio vjeru u hrvatsku glazbu, bio sam jako skeptičan oko toga, ali ajde, dao sam šansu bendu. Pustio sam prvu traku s albuma koji je imao neki natripani Sci-fi artwork koji mi je još više spustio očekivanja. Krenula je stvar, odmah gitarski riff u glavu i nakon toga vokal - prilično čist, ali ne boji se zaurlat. I tako, slušam ja stvar, a kako vrijeme odmiče, sve više se koncentriram na glazbu, a sve manje na posao :)
Preslušavam još par stvari s albuma na njihovoj bandcamp stranici i sve je bolje od boljeg. Prva asocijacija na band mi je bila Soundgarden - znači dobro. Odlučih izdvojit 10 ojra za taj njihov album na bandcampu, a malo poslije toga sam kupio i drugi album. To je bilo moje prvo upoznavanje s grupom Cojones, bandom koji mi je vratio vjeru u hrvatsku glazbenu scenu. Naravno, band je bio poznat u underground okvirima, a sa svojim glazbenim pravcem i pjevanjem na engleskom jeziku, nije bilo niti očekivano da će se čuti po mainstream glazbenim stanicama.
Ne samo da su me Cojonesi "gurnuli" da počnem više istraživati zagrebačku underground scenu, već su me i "zarazili" sa Stoner Rockom, glazbenim pravcem na koji sam se fokusirao zadnjih godina. I tako, stigla je 2014 godina, godina kad smo Marko i ja odlučili da pokrećemo Indiegogo kampanju za pivovaru. Krenulo je detaljno planiranje projekta, od video spota, infografike, teksta i sadržaja kampanje, nagrada.... Video spot smo imali već koncipiran, sadržaj je bio smislen, snimljeni svi kadrovi, ali nešto je falilo u cijelom spotu. Falila nam je glazbena podloga. Htjeli smo stvar koja je domaća, da ima dušu i ono što je najvažnije, da je nama dobra. Baš u to vrijeme Cojonesi su izbacili novu stvar koja se uklapala savršeno u našu kampanju - Rocker.
Kako nismo imali nikakve kontakte, odlučio sam ih pitat direktno preko twittera da li su uopće zainteresirani za suradnju, a nedugo nakon toga, našao sam se s basistom Cojonesa, Gordanom, prezentirao sam mu ideju, ali i ono što je najbitnije, dao sam mu da proba, tada još prototip, našu APA-u.
Njegov izraz lica je dao zeleno svijetlo da možemo staviti Rockera u video spot i tako je nastao jedan od najboljih crowdfunding spotova na ovim prostorima, gdje protagonisti tečnim British English naglaskom predstavljaju svoju ideju otvaranja craft pivovare u Hrvatskoj, a u glazbenoj pozadini spota tuče Rocker :)
Dvije i pol godine kasnije, mi smo uspjeli u našem naumu da otvorimo pivovaru, sada nas je već 6 u kolektivu, dok su Cojonesi nedavno izdali svoj treći album koji skuplja smo najbolje kritike. Craft scena je sve jača, a samim time raste i underground scena. Baš ta undergound scena je bila i povod da organiziramo BeerYard festival čija filozofija je bila da spoji sve nezavisne scene, uključujući i glazbenu underground scenu. Mišljenja sam da craft i underground idu ruku pod ruku, a mi kao Nova Runda ćemo uvijek podupirati tu scenu. Netko mi je reko neki dan:
Vi Novorundaši ste totalni anarhisti!
Ta osoba je to izrekla u kontekstu kako sve radimo antikorporativno, van nekih ustaljenih pravila poslovanja i moram reći da je bila u pravu. Od samog početka smo krenuli raditi piva koja mi volimo, nismo se prilagođavali dosadnim korporativnim šprancama koja nam obojici idu na onu stvar i što je najbitnije, ostali smo vjerni samo točenom pivu, što nam je bila filozofija od samog početka iako nam je dosta ljudi prognoziralo fail. Jasno nam je da nas neće biti u svim krajevima Hrvatske, ali mi to niti ne želimo. Takva je i underground scena, svi sviraju ono što vole, toga se drže i ne posustaju u tome iako znaju da nikad neće biti na CMC-u (dobro, možda im nije ni u interesu da budu na tom kanalu :) ). Jedan od načina kako mi možemo pomoći bendovima koji su nam dobri i za koje mislimo da trebaju biti više zastupljenu u medijima, je da ih promoviramo na našim socijalnim mrežama, ali ćemo to nastaviti i kroz koncept BeerYard festivala. Na tom festivalu nikad neće biti mainstream bendovi, već ćemo davati prilike samo underground bendovima. Sutra naši kolege Cojonesi imaju i koncert u Zagrebu u Tvornici Kulture pa ako vas zanima kako zvuči jedan ansambl koji ne svira "radio friendly songs", zaletite na koncert :) .